20/10/2018

“Je moet je klant de keuze geven. Niet de standaardoplossing”

Samuel Hubeaux is al sinds 1992 de bezieler van Hubeaux Assurances. Een verzekeringskantoor dat uitgroeide tot een succesvolle onderneming met 104 medewerkers, verspreid over twee vestigingen in Andenne en Coutisse. “Een goed contact met onze klanten, dat staat bij ons voorop.”

Bij Hubeaux Assurances ligt de focus op ondernemingen en zelfstandigen. “In totaal hebben we een dertigtal vaste klanten”, legt Samuel uit. “Ze zijn allemaal uit de regio. Dat laat ons toe om een nauwer contact met hen onderhouden. Daar hechten we veel belang aan. Zij hebben hier altijd een vast aanspreekpunt en wij hebben ook onze vaste contactpersonen bij elk bedrijf. Op die manier leer je samenwerken en elkaar vertrouwen. Iets dat zeker in de verzekeringswereld heel belangrijk is.”

Dichtbij en herkenbaar

Ook voor de partners waarmee Samuel zelf samenwerkt, heeft hij een voorkeur voor lokale partners die hij kent. “Zoals bijvoorbeeld Autoglass Clinic Namur hier dichtbij in Ohey. De nabijheid en snelheid van hun diensten zijn zowel voor ons als onze klanten belangrijk. En ze zijn ook gekend hier in de omgeving, dat doet veel. Omdat Autoglass Clinic Namur, net zoals andere vestigingen van Autoglass Clinic, wordt gerund door ondernemers, zijn ze net dat tikkeltje meer betrokken en gedreven. Dat merk ik aan hun service en flexibiliteit.”

De klant kiest

“Maar we werken samen met praktisch alle verzekeringsmaatschappijen, omdat we onze klanten natuurlijk een zo breed mogelijke service willen bieden”, besluit Samuel. “We voorzien alle mogelijkheden en laten de klant kiezen. Als ze ons advies vragen, zijn we natuurlijk eerlijk en kijken we naar wat de beste optie is voor die specifieke klant. Ik vind dat iedereen een persoonlijke aanpak verdient. En niet een verkooppraatje voor het een of het ander. Zo zitten we niet in elkaar.”